wtorek, 7 kwietnia 2020

Budjetti



Mitä liiketoimintasuunnitelma sisältää? 
Osana valmiita liiketoimintasuunnitelmia saat yksityiskohtaiset asiakirjat, joita tarvitaan hakeessaan rahoitusta työvoimatoimistolta liiketoiminnan aloittamiseksi. Koostumus sisältää perusteet lisärahoitushakemusten tarpeelle, markkinoiden ja kilpailun arviointi sekä suunnitellut tulot ja menot kuukaudessa. 
  
Yritystoimintasuunnitelmassa kuvattu yritys tarjoaa kampaajapalveluita. Kampaamotarjous sisältää sekä satunnaisten kampausten leikkaamisen ja kammisen, samoin kuin hiusten värjäys- ja hoitomenetelmät. Kaikki palvelut tarjotaan salonkiin, ja koko tarjous ohjataan yksittäisille asiakkaille. 
   Sijainti 
  
Jotta et lopu asiakkaista, sinun on ensin valittava hyvä salonki sijainti. Mieti, mitkä paikat kaupungissa ovat yleisimmin käyneitä, missä liikenne on vilkasta. Muista, että jos vasta aloitat yrityksen ja sinulla ei ole vakiintunutta brändiä ja lukuisat asiakkaat ovat tottuneet sinuun, piilotet ensimmäisessä kerroksessa sijaitsevassa ravintolassa, joka on näkymätön kadulle ja vaikea käyttää, johtaa sinut nopeaan konkurssiin. Toisaalta myymälän avaaminen pääkadulla, jossa viisi muuta kampaamista on jo auki, on myös väärinkäsitys. Sinun on valittava paikka, joka on kaukana kilpailusta, mutta potentiaalisten asiakkaidesi viestintäreitillä. 

Paikan valinta vaikuttaa myös aiheutuneisiin kiinteisiin kustannuksiin. Suosituimmissa paikoissa, ts. Ostoskeskuksissa, vuokrahinta voi olla todella suuri. Toisaalta se takaa jatkuvan asiakasvirran. Lasketaan siis rauhallisesti sijoitusriski ja sen mahdollinen tuotto. 

Kilpailuanalyysi 
  
Ennen yrityksen perustamista selvitä ensin, mikä kilpailu sinulla on paikassa, jossa haluat avata yrityksen. Tarkista, kuinka monta salonkia alueella on, mikä on heidän pääasiakkaansa - ovatko ne naisten salongeja, hyväksyvätkö he miehiä vai ovatko he erikoistuneet lasten leikkaamiseen. Ajattele mitä voisi erottua, mikä lisäarvo yrityksellesi tulee. Esimerkiksi, jos haluat leikata naista, mieti, pitäisikö erottua hienoista, taiteellisista kampauksista, joita he eivät luo muualle. Lihavoidut, modernit mallit ja muodot - tämä voi olla tunnusmerkki. Ja jos haluat ylläpitää miesten salonkia, ajatelkaa liittymistä Barberin palveluihin keskittymällä kattavaan parta- ja viiksenhoitoon. 
Vahvuudet:  
- Suuri kokemus ja nykyaikaisen leikkauksen taito, jotka on vahvistettu monilla kampaajien kursseilla, 
- pätevä henkilöstö, 
- muodikas sisustus, 
- Kätevä sijainti kohdeasiakkaiden viestintäreitillä. 
Heikkoudet: 
- huonosti tunnustettu tuotemerkki 
- Hyvä asiakaskiinnitys aikaisempaan kampaajaasi. 
Mahdollisuudet: 
- kampaajapalveluiden jatkuva kysyntä 
Tapaamusta muistuttava tekstiviesti, joka lisää mahdollisuuksia suorittaa melkein 90% tapaamisista, 
Lastenurkkauksen luominen, jonka avulla lasten äidit lisäävät asiakkaiden määrää sekä lasten leikkaamiseen liittyvät palvelut. 
Uhat: 
- suuri henkilöstön vaihtuvuus, 
- Korkea vuokra, jota voidaan vielä korottaa, 
- Alhainen mainosbudjetti, mikä voi johtaa houkuttelemaan liian vähän asiakkaita. 
Raha-asiat 
  
Valitettavasti et pakene yksityiskohtaisesta analyysistä kustannuksista, jotka sinua odottavat salonkin perustamisen yhteydessä. Laske ensin, kuinka paljon maksaa sijoittaminen tiloihin, niiden kunnostamiseen ja laitteisiin. Laske sitten sinulle kiinteät kuukausimaksut. Ja sitten miettiä, mitkä odotetut tulot voivat olla. Tätä varten voit laskea kilpailuun tulevien asiakkaiden määrän. Millä tavalla Vietät muutaman päivän varastossa lähellä kilpailupaikkaa ja lasket saapuvat asiakkaat paperiarkille. Lasket heidän lukumääränsä yksittäisinä päivinä ja tällä tavoin voit enemmän tai vähemmän tietää mitä voittoja voit luottaa. Jos ne ovat ehdottomasti alhaisemmat kuin kuukausimaksut, harkitse huolellisesti, aloitetaanko yrityksesi ehdottomasti. Voit tietysti aina ajatella optimistisesti, että onnistut, että sinulla on etuna kilpailuun nähden (katso vahvuudet), mutta anna itsellesi aikaa miettiäsi päätöstäsi huolellisesti. Koska vain tosiasioihin ja koviin laskelmiin perustuva yritys voi tuoda sinulle todellista rahaa ja tyytyväisyyttä oman yrityksen johtamisesta.

Kampaamon ylläpidon kustannukset 
  
Yritystoiminnan alussa on erittäin tärkeää tietää kustannuksista, jotka meille aiheutuvat salongin ylläpidosta. 
  
Kuukauden kiinteät kustannukset salongissa ovat: 
  
- tilojen vuokra, 
- palvelumaksut (mukaan lukien puhelin ja Internet), 
- työsuhde-etuudet 
- kosmetiikan osto, 
- puhdistusaineiden hankinta, 
- pyykki, jos käytämme pyyhkeitä hiusten kuivaamiseen, 
- markkinointi, 
- työntekijöiden koulutus. 
Korjaus- ja muutostyöt: 10 000 euroa 
laitteet: 
- kampaamokalusteet: 7 000–10 000 euroa 
sarja 2 kampaajatuolia ja autopesula 
  - päänpesu: 1 000 - 3 000 euroa 
- 3 manuaalista hiustenkuivaajaa: 450 - 1500 euroa 
- 3 kampaajakonsolia, peilit: 1 500 - 2 500 euroa 
- 2 seisovaa kypäränkuivaajaa: 2 000 - 4 000 euroa 
- ammattimaiset kampaamotarvikkeet (kammat, sakset ...): 4 000 euroa 
- lisävarusteet: noin 1 000 euroa 
- suojavaatetus: 350 - 900 euroa 
palkkiot 
- viralliset ja liittymismaksut: 500 euroa. 
Arvioitu lähtöarvo on: 17 500 - 28 000 euroa. 
Lisäaineet ja tuotteet: 2000 - 3000 euroa. 
  
- Palkat ja bonukset: 8 000 euroa 
- Vuokra + apuohjelmat: 2 500 euroa 
- Verot ja vakuutukset: 3 500 euroa 
- Tilausmaksut: 800 euroa 
- Mainonta: 500 - 1500 euroa 
Arvioitu kuukausikustannus on: 18 000 euroa. 
Laitteet 
Hyvä kampaamo on ennen kaikkea hyvin varustettu salonki. Siksi emme säästää laitteita. Nojatuolien ja aluslevyjen lisäksi meidän on ajateltava odotushuoneiden järjestämistä ja kalusteiden ostamista, jotka helpottavat kampaajien työtä. Aluslevyjen tulisi myös mahtua sisälle ja olla mukavia. Joten kiinnitetään huomiota siihen, kuinka paljon ilmaisia resursseja meillä on ja että meidän on edelleen ostettava kosmetiikkaa tai kampaamovarusteita. Harmonia ja muotoilu ovat myös tärkeitä. Vaurioituneet tai vanhanaikaiset huonekalut estävät asiakkaita usein. Halpa tässä tapauksessa ei välttämättä tarkoita hyvää. 
  
Jokaisessa jalustassa on oltava kuivausrumpu, oikaisu, curling-rauta, joukko erilaisia harjoja, saksia, partakoneita tai partaveitsi. Muistamme täällä pyyhkeet, kertakäyttöiset käsineet ja kosmetiikka: shampoot, hoitoaineet, maalit ja muotoilutuotteet. Lopullinen hinta riippuu myös tuotemerkin valinnasta ja ostettujen tuotteiden määrästä. Valitsemme kosmetiikan huolellisesti sijoittamalla hyviin tuotemerkkeihin, jotka antavat meille täydellisiä tuloksia, sellaisiin, jotka vakuuttavat asiakkaan käyttämään palveluitamme uudelleen. 
  
Salongin avaaminen liittyy suuriin taloudellisiin kustannuksiin, joten suunnittele kaikki paperiarkilla ja lyijykynällä. Kirjoita muihin vaihtoehtoihin ja tarkista, mitä voit tehdä, mutta myös mitä monipuolistaa ja erottaa salonki kilpailusta. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Visuaalinen diagnostiikka. Kasvojen lukemisen oppiminen

  Visuaalinen diagnostiikka. Kasvojen lukemisen oppiminen   Päätyyppejä on seitsemän, ja niiden nimet eri lähteissä voivat vaihdella hieman....